Σάββατο 24 Μαρτίου 2018

Χρυστάλλα Καλλένου: Χωρίς χορό και θέατρο θα ήμουν δυστυχισμένη.




Όταν το πνεύμα συναντά το σώμα, συνυπάρχει μαζί του και δεν κατοικεί απλώς μέσα του. Όταν η ομορφιά συμβαδίζει με τη σεμνότητα, την ευγένεια, την καλοσύνη, το ταλέντο και την παιδεία, τότε είναι σίγουρο ότι απέναντί σου έχεις την καταξιωμένη νέα ηθοποιό, θεατρολόγο και θεατροπαιδαγωγό. Έχεις τη Χρυστάλλα Καλλένου.


Γεννημένη πριν από 27 χρόνια, από το 2006 και πιο εντατικά από το 2014, τη συναντάμε σε διάφορες θεατρικές σκηνές πραγματοποιώντας εξαίρετες εμφανίσεις και λαμβάνοντες θετικότατες κριτικές. 
Ξεκίνησε τη θεατρική της καριέρα με την εμφάνισή της το 2006 στις «Όρνιθες»,  στο «Θέατρο Σκάλα», σε σκηνοθεσία Ανδρέα Μελέκη, ενώ η πιο πρόσφατη εμφάνισή της είναι και πάλι στο Θέατρο Σκάλα στο έργο: Το Πέπλο της Πιερέττας» του Άρθουρ Σνίτσλερ (Comedia dellArte).
Τη συναντήσαμε σε ένα από τα συμπαθητικά καφέ, στη Παλιά Πόλη της Λάρνακας και με το αφοπλιστικό χαμόγελό της ικανοποίησε πλήρως τη δημοσιογραφική μας…  «αδιακρισία».

Συνέντευξη: Στρατούλα Τραμουντάνη
Φωτογραφίες: Αρχείο Χρυστάλας Καλλένου


Ως νέα ηθοποιός, δοκιμάζεσαι ακόμα στο χώρο του θεάτρου. Τι συμβουλή θα έδινες στα νέα παιδιά που τώρα ξεκινάνε την πορεία τους, σύμφωνα με την έως τώρα εμπειρία σου;

Πάνω απ’ όλα να είναι έτοιμοι και δυνατοί για όλα όσα θα αντιμετωπίσουν στον χώρο αυτό. Να προσπαθούν, να μην απογοητεύονται και να μην τα βάζουν κάτω σε κάθε δυσκολία και σε κάθε εμπόδιο που θα βρίσκουν στον δρόμο τους. Να έχουν πίστη στον εαυτό τους ότι θα τα καταφέρουν και να αφήσουν το πάθος τους για το Θέατρο να τους οδηγήσει. Να δουλεύουν σκληρά. Να διαβάζουν. Να παρατηρούν. Να γυμνάζουν το σώμα και το μυαλό τους. Να μαθαίνουν συνεχώς νέα πράγματα. Να παρακολουθούν πολύ Θέατρο. Να συμμετέχουν σε workshops που αφορούν στον ηθοποιό. Να κρατάνε πάντα το παιδί μέσα τους. Να είναι αχόρταγοι για Θέατρο. Τελευταίο και πιο βασικό; Να μην καθησυχάζουν ποτέ!!!


Αν σε γυρίσω πίσω στα παιδικά σου χρόνια, ποιες θυμάσαι ότι είναι οι επιθυμίες σου γι΄ αυτό το επάγγελμα;

Θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα σε μια σκηνή, να χορεύω ή να παίζω Θέατρο και να νιώθω τα φώτα να χτυπάνε το πρόσωπο μου, την καρδιά μου να χτυπάει γρήγορα που τα βλέμματα όλων ήταν στραμμένα επάνω μου και το τεράστιο χαμόγελο μου όταν άκουγα το χειροκρότημα του κόσμου στην υπόκλιση. Το μόνο πράγμα που ήξερα από το Δημοτικό Σχολείο ακόμη, ήταν πως ήθελα να βρίσκομαι για όλη μου την ζωή σε μια σκηνή, είτε ως χορεύτρια, είτε ως ηθοποιός. Όμως ποτέ δεν κατάφερα να ξεχωρίσω κάποιο από τα δύο. Ήξερα πως ο χορός και το θέατρο θα γίνουν όλη μου η ζωή. 





Ήξερα πως χωρίς χορό και θέατρο θα ήμουν δυστυχισμένη. Ήξερα πως τίποτα και κανείς δε θα μπορούσε να με απομακρύνει από αυτά.












Τι θυμάσαι από το πρώτο τηλεοπτικό σου γύρισμα; Μπορείς να μάς μεταφέρεις τι ένιωθες εκείνη την ημέρα;

Είναι μια πολύ έντονη ανάμνηση στο μυαλό μου. Εγώ να τρέμω σαν το ψάρι.  Σκηνοθέτης η κ. Ρέϊνα Εσκενάζυ. Η πρώτη μου σκηνή με τη λατρεμένη μου συνάδελφο και φίλη, πια, Μαρία Παπαφωτίου.  3, 2, 1 πάμε… Ξεκινάει η σκηνή. Ακούγεται ένα «cut». Πάγωσε το αίμα μου. Σκέφτηκα: «Ωχ, τι έκανα;» Έρχεται κοντά μου η κ. Ρέϊνα και μου λέει: «Χρυστάλλα μου, παίζεις θεατρικά, εδώ είναι τηλεόραση».  Έχασα τη Γη κάτω από τα πόδια μου. «Πώς παίζει δηλαδή ένας τηλεοπτικός ηθοποιός;», σκέφτηκα. Ποτέ κανείς δε μου είχε δείξει! Προσπάθησα να κάνω ότι καταλάβαινα βλέποντας το πώς έπαιζαν οι συνάδελφοι μου. Μετά από ώρες γυρισμάτων ακούγεται κάποιος να φωνάζει «Wrap»… Wrap; Όταν άρχισαν όλοι να μαζεύουν τα πράγματα τους και να φεύγουν τρέχοντας, τότε κατάλαβα τι πάει να πει wrap. Μάζεψα κι εγώ τα πράγματα μου κι έφυγα…












Οι νέοι να κρατάνε πάντα το παιδί μέσα τους. Να είναι αχόρταγοι για Θέατρο. Τελευταίο και πιο βασικό; Να μην εφησυχάζουν ποτέ!!!







Στο θέατρο ονειρεύεσαι ρόλους ή συνεργασίες;



Αν ονειρεύομαι λέει!!! Φυσικά! Ονειρεύομαι πολλούς ρόλους και πολλές συνεργασίες. Πίστεψε με, δε θες να αρχίσω να σου λέω, θα μετανιώσεις που με ρώτησες. (Χαχα)

Πως είναι σήμερα τα οικονομικά ενός νέου ηθοποιού; Μπορεί κάποιος να ζήσει από αυτό ή τουλάχιστον να έχει μία σχετική άνεση;  

Πολύ δύσκολα κι αυτό με λυπεί πραγματικά. Μπορεί κάποιος ηθοποιός να ζήσει αν κάνει κι άλλη δουλειά. Κι αν θέλει να έχει μια σχετική οικονομική άνεση, τότε δε θα έχει σχεδόν καθόλου προσωπική ζωή, γιατί θα πρέπει να δουλεύει συνεχώς. Βέβαια υπάρχουν και οι τυχεροί ηθοποιοί που βρίσκονται σε δουλειές που πληρώνουν πολύ καλά και είναι μια χαρά όσον αφορά στα οικονομικά.

Θεωρείς πως είναι εύκολο για μία μέση οικογένεια να πάει σήμερα στο θέατρο και να πληρώσει το εισιτήριο;


Υπάρχουν παραστάσεις με λογικές και προσιτές τιμές. Αλλά υπάρχουν και παραστάσεις με ανεβασμένες τις τιμές των εισιτηρίων τους. Αξίζει όμως τον κόπο να επιλέγουν μια καλή παράσταση και να πηγαίνουν.

Πες μας δύο λόγια για την παράσταση στην οποία συμμετέχεις σήμερα καθώς και το ρόλο σου.

Αυτή την περίοδο συμμετέχω σε δυο παραστάσεις.
-Η μια παράσταση είναι στο Θέατρο Σκάλα, «Το πέπλο της Πιερέττας» του Άρθουρ Σνίτσλερ, σε σκηνοθεσία και προσαρμογή στην Commedia dell arte του Alexander Iliev.
Εγώ υποδύομαι τη νεαρή Πιερέττα που έχει να επιλέξει ανάμεσα σε δυο άντρες. Τον Πιερρό, που αντιπροσωπεύει την αγνή αγάπη και τον έρωτα και τον Αρλεκίνο, που αντιπροσωπεύει το χρήμα και το σεξ. Τώρα ποιον από τους δυο θα επιλέξει και πως θα εξελιχθεί η ιστορία, ελάτε να μας απολαύσετε και να το μάθετε.
-Και η δεύτερη παράσταση που συμμετέχω είναι «Χρήστος Κκέλης - Ραντεβού με τον θάνατο» του Λεωνίδα Κόσιη, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Νικολαΐδη.
Η παράσταση γίνεται με αφορμή την συμπλήρωση εξήντα χρόνων από τη θυσία του ήρωα της ΕΟΚΑ Χρήστου Κκέλη για να τιμήσει την μνήμη του ήρωα.  Το έργο αφορά στη ζωή και στον ηρωικό θάνατο του αγωνιστή.
Εγώ υποδύομαι την νεαρή Μαρία, την κοπέλα του αγωνιστή. Νιώθω μεγάλη ευθύνη και τιμή που υποδύομαι ένα υπαρκτό πρόσωπο.




Τι συμβολίζει για σένα το Θέατρο;


Μα, την ίδια την ζωή μας, φυσικά. Τον ίδιο τον άνθρωπο, την ιστορία μας, τη παιδεία μας, τις αξίες μας… και πολλά άλλα.

Ποιο είναι το επίπεδο της υποκριτικής τέχνης στη χώρα μας; Η θέση του θεάτρου στη σύγχρονη κυπριακή πραγματικότητα;

Πιστεύω πως το επίπεδο της υποκριτικής τέχνης στη χώρα μας έχει ανέβει κατά πολύ, όμως υπάρχουν φορές που απογοητεύομαι με το πόσο ρίχνουν κάποιοι το επίπεδο. Την υποκριτική πρέπει να τη σεβόμαστε και να την υπηρετούμε με πάθος κι αφοσίωση.
Όσον αφορά στη θέση του Θεάτρου στη σύγχρονη κυπριακή πραγματικότητα; Για να γεμίσεις ένα Θέατρο πρέπει να το κυνηγήσεις αρκετά και πάλι πολύ δύσκολα γεμίσεις.  Όμως ο κόσμος στη Λευκωσία και στη Λεμεσό πάει Θέατρο. Στη Λάρνακα και στη Πάφο, δύσκολα να βάλουν στη καθημερινότητα τους και το Θέατρο.
Σκαλιώτες και Παφίτες βάλτε το Θέατρο στη ζωή σας, δεν θα το μετανιώσετε. Πιστέψτε με!!!

Θα σε ενδιέφερε μια διεθνή καριέρα, ενδεχομένως και στον κινηματογράφο;

Αν με ενδιέφερε; ΦΥΣΙΚΑ!!! Το ονειρεύομαι!!!  

Με ποια θεατρική προσωπικότητα ταυτίζεσαι περισσότερο;

Την Αντιγόνη, από το θεατρικό έργο «Αντιγόνη» του Σοφοκλή.
Τη Σάρα από το θεατρικό έργο «Τίποτα δικό μου» του Edward Bond.
Και φυσικά με τις ηρωίδες των δικών μου θεατρικών έργων.

Πιστεύεις στους ήρωες; Έχεις κάποιους δικούς σου;

Εννοείται πως πιστεύω στους ήρωες. Εξάλλου δυο ήρωες με μεγάλωσαν: η μητέρα μου και ο πατέρας μου!!!

Με ποιο ταλέντο θα ήθελες να είσαι προικισμένη;

Με το ταλέντο της Meryl Streep (ηθοποιός), με το ταλέντο της Pina Bausch (χορεύτρια και χορογράφος).
Με το ταλέντο της Ruth Copeland (τραγουδίστρια), με το ταλέντο του Tim Burton (σκηνοθέτης και σεναριογράφος). Με το ταλέντο του William Shakespeare (ποιητής και θεατρικός συγγραφέας) και με το ταλέντο του Jonas Burgert (ζωγράφος).

Αν μπορούσε να πραγματοποιηθεί μία ευχή σου, έτσι απλά, ποια θα ήταν αυτή;

Να γίνω μια καταξιωμένη ηθοποιός και θεατροπαιδαγωγός!!!
Να βρω το άλλο μου μισό και να γίνω μια υπέροχη σύζυγος και μητέρα!!!

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Να ανεβάσω σύντομα ένα από τα έργα μου…


Σου εύχομαι αγάπη και... πολύ καλό θέατρο. Η υποκριτική, ο χορός ήταν πάντα  τρόποι έκφρασης και προσέγγισης του ανθρώπου. 
Είμαι σίγουρη πως το ήθος και η παιδεία σου, θα σταθούν αρωγός προκειμένου τα όνειρά σου να γίνουν πράξη!!!
Σε ευχαριστώ Χρυστάλλα. 



Βιογραφικό Σημείωμα: 

ΣΠΟΥΔΕΣ:
2012-2015
Ανωτέρα Δραματική Σχολή Βλαδίμηρου Καυκαρίδη.
2008-2013
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Σχολή Καλών Τεχνών, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, με κατεύθυνση Υποκριτική-Σκηνοθεσία. 
Πτυχίο: Θεατρολόγος-Θεατροπαιδαγωγός με ειδικότητα στην Υποκριτική και στην Σκηνοθεσία.

ΘΕΑΤΡΟ:
2018 «Το Πέπλο της Πιερέττας» Άρθουρ Σνίτσλερ (Comedia dell’Arte) – Πιερέττα – «Θέατρο Σκάλα» - σκην. Αlexander Iliev.
2018 «Αψίνθιον=Δηλητήριο» Μ.Σεβαστοπούλου – Μαργαρίτα – «Θέατρο Σκάλα» - σκην. Μόνικα Μελέκη.
2017-2018 «Χρήστος Κκέλη - Ραντεβού με τον Θάνατο» Λ.Κόσιη – Μαρία - Ανεξάρτητη παραγωγή  - σκην. Θεόδωρου Νικολαϊδη.
2016 «Σουρινάμ» Σ.Σταυρίδη – Α΄ Γυναίκα – «Θ.Ο.Κ.» - σκην. Μαγδαλένας Ζήρα
2016 «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» Α.Σακελλαρίου – Εργάτρια Ασπασία – «Θ.Ο.Κ.» - σκην. Αχιλλέας Γραμματικόπουλος – χορ. Πάνος Μεταξόπουλος.
2016 «Φλαντρώ» Π.Χορν – Μυρτώ – «Σατιρικό Θεάτρο» - σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία έργου Νεοκλής Νεοκλέους.
2015 «Εκκλησιάζουσες Πρόβα Τζενεράλε» Αριστοφάνη – Χορός – «Θέατρο Έρως Αμμόχωστος» - διασκευή έργου και σκηνοθεσία Γιώργος Μουαίμη.
2015 «Ο Κύριος Κικιρίκου»  Κ. Πουλχερίου – Μητέρα- «Σατιρικό Θέατρο» - σκην. Μαριάννα Καυκαρίδου .
2014 «Ο Μαγικός Σκούφος» Π. Πάντσιεφ – Μητέρα, Λαίδη, Σερβιτόρα - «Σατιρικό Θέατρο» - σκην. Μαριάννα Καυκαρίδου.
2014 «Ο Βιολιστής στη Στέγη» Τ.Στάιν – Μπιέλκε, Φάντασμα - «Σατιρικό Θέατρο» - σκην. Στέλιος Καυκαρίδης.
2014 «Το Γαϊτανάκι»  Ζ.Σαρρή – Αεροσυνοδός, Καλή Κυρία, Παιδάκι, Κοπέλα- «Σατιρικό Θέατρο» - σκην.  Μαριάννα Καυκαρίδου .
2006 «Όρνιθες» Αριστοφάνη – Αηδόνα, Χορός - «Θέατρο Σκάλα» - σκην. Ανδρέας Μελέκη.

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ:
2018 «Το Τατουάζ» του Αντρέα Γεωργίου σε σενάριο Βάνας Δημητρίου – Σάρα – Alpha Κύπρου – σκην. Αντρέας Γεωργίου, Κώστας Αναγνωστόπουλος, Στάμος Τσάμης και Θοδωρής Νικολαϊδης.
2016-2017 «Πέντε Κλειδιά» της Λένας Μαντά – Μαρία – Ant1 – σκην. Κώστα Χριστοφόρου, Αντώνη Σωτηρόπουλου και Ιάκωβου Ψαρρά. (Προβολή: Στον Αnt1 Κύπρου και στο Μακεδονία TV Ελλάδος).

ΧΟΡΟΣ – ΤΡΑΓΟΥΔΙ:
2017 «Τελετή απονομής των Βραβείων Θεάτρου Κύπρου για τη θεατρική περίοδο 2015-2016» - Στα Χορευτικά Δρώμενα ανάμεσα στα βραβεία - «Θ.Ο.Κ.» - σκην./χορ. Φωκάς Ευαγγελινός.
2011-2012 Δημιουργία  μουσικού συγκροτήματος στο Άργος (Ελλάδα) – Τραγουδίστρια, Συγγραφή Στίχων.
2004 «Καρυοθραύστης» - Αρουραίος – «Σύνδεσμος Χορού Κύπρου» - χορ. Aidar Akhmetov  - Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου.
Μπαλέτο –Ρώσικο Σύστημα Vaganova – Κάτοχος όλων των Διπλωμάτων με A΄ Distinction.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ:
2018 εργαστήριο «Comedia dell’Arte» με τον Βούλγαρο σκηνοθέτη, ηθοποιό, μίμο, διευθυντή του Physical Theatre, ανθρωπολόγο και καθηγητή, Alexander Iliev.
2016 εργαστήριο « Έρωτες και Ήρωες στο κείμενο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη», με τις ηθοποιούς-εμψυχώτριες θεατρικών εργαστηρίων Νικολέττα Βερυκίου και  Έλενα Παυλίδου.
2015 εργαστήριο «Playwriting genres», με τον σκηνοθέτη Λέανδρο Ταλιώτη.
2015  εργαστήριο «Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση για τον Σχολικό Εκφοβισμό στη Δημοτική Εκπαίδευση» - «Remove the Power», με τους εμψυχωτές Χρίστο Χαρίτου, Ναταλία Κουχαρτσιούκ, Κυριακή Αργυρού και Ανθή Παπαπερικλέους.
2015-2016 εργαστήριο «Θέατρο της Επινόησης», με την Λέα Μαλένη.
2014 σεμινάριο «Physical Theatre LAB», με τον Γιώργο Καραμαλέγκο.
2012 σεμινάριο «Το Μακρύ Ταξίδι της Γλώσσας μέσα στο Σώμα», με τον ψυχίατρο-δραματοθεραπευτή Στέλιο Κρασανάκη.
2011 εργαστήριο Υποκριτικής-Σκηνοθεσίας «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας», με τον Γιάννη Στεφόπουλο.
2010 σεμινάριο Υποκριτικής «Το σύγχρονο θέατρο στην Πορτογαλία», με τον Roberto Merino.
2010 σεμινάριο Υποκριτικής, με την Πέμη Ζούνη.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ:
Συγγραφή Θεατρικών έργων, τραγουδιών, κειμένων και παραμυθιών.
Προπόνηση – Γυμναστική – Άθληση.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΑΥΤΟΣ Ο ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2017 @ Stratoula Tramountani- Gkogka
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Με τον ισχύοντα νόμο 4210/2013 (ΦΕΚ Α 257/3.12.2013), με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η οδηγία 2011/77/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Σεπτεμβρίου 2011 και η οδηγία 2012/28/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2013 στο ελληνικό δίκαιο: Απαγορεύεται δίχως άδειά της δημιουργού και κατόχου αυτού του ιστότοπου η όποιαδήποτε χρήση υλικού ολοκλήρου ή μέρος γραπτού λόγου ή εικόνας, δίχως γραπτή άδεια της δημιουργού αυτού του ιστότοπου.