Παρασκευή 28 Ιουνίου 2019

Μαρία Ζαχαρίου- Καραπίττα: "Η παράσταση για τα τριάντα χρόνια από την ίδρυση του Φωνητικού Συνόλου, αποτελεί πολύσημη συνάντηση μουσικής και μνήμης. Η ευθύνη συμμετοχής μου, μεγάλη".


Νοσταλγική, πολύσημη, συναισθηματική χαρακτήρησε τη συνεργασία της με το Φωνητικό Σύνολο Δήμου Λάρνακας και το μαέστρο του, η Χορογράφος- Κινησιολόγος Μαρία Ζαχαρίου- Καραπίττα, αναφορικά με την παράσταση που ετοιμάζεται για τον εορτασμό των τριάντα χρόνων ίδρυσής του.
Λίγο πρίν τη μεγάλη βραδιά της 8ης Ιουλίου, βρεθήκαμε μαζί της στις πρόβες και μοιραστήκαμε ψήγματα της φιλοσοφίας της, των μυστικών πάνω στα οποία χτίστηκε το όλο εγχείρημα καθώς και το αποτέλεσμα της συμμετοχή της στην παράσταση: "ένα ταξίδι η μουσική μας, από τη Σμύρνη ως το νησί μας".
Επεσήμανε "ότι για το κάθε τραγούδι έγινε μελέτη, συγκριτική, πειραματισμός μέχρι την καταληκτική τελική χορογραφική προσέγγιση".
Στην παράσταση, συμμετέχουν 20 χορευτές από την επαγγελματική της ομάδα και 40 παιδιά από τη σχολή χορού mambo.
Η κυρία Ζαχαρίου- Καραπίττα, αφού ευχαρίστησε το Δήμο Λάρνακας και το Μαέστρο του Φωνητικού Συνόλου Ανδρέα Γερολέμου, έστειλε τις ευχές τις για... "πολλά μουσικά ταξίδια" και το Φωνητικό Σύνολο να συνεχίσει να υπάρχει μουσικά και δημιουργικά, δίνοντας πνοή στη τέχνη που υπηρετεί".

Συνέντευξη: Στρατούλα Τραμουντάνη
Φωτογραφία: Αρχείο Μαρίας Ζαχαρίου- Καραπίττα
Επεξεργασία Φωτογραφίας: Δημήτριος Γκόγκας


apopsi-la: Τι είναι αυτό που σας κέντρισε το ενδιαφέρον όταν ακούσατε τον τίτλο της παράστασης;

-Η ευθύνη μεγάλη. Όλα είναι σεβασμός.
Η συγκεκριμένη παράσταση αποτελεί πολύσημη συνάντηση μουσικής και μνήμης.
Παράλληλα, πραγματεύεται μεγάλα τραγούδια του ελληνισμού και της ντοπιολαλιάς μας.
Δημιουργήματα που παράχθηκαν από το λαό, αλλά και από ιστορικά πρόσωπα της ελληνικής μουσικής όπως ο Παναγιώτης Τούντας με το "Δημητρούλα", που μετά τον θάνατο του κλείνει σχεδόν οριστικά ο κύκλος του Σμυρνέϊκου τραγουδιού. Ο άριστος δεξιοτέχνης και βιολιστής Γιάννης Δραγάτσης με το "Δεν σε θέλω πια". Άνθρωποι που είχαν πρωτεύοντα ρόλο στη Σμυρνέϊκη, ρεμπέτικη και λαϊκή μουσική. Καλλιτέχνες που σε δίσεκτους καιρούς έδωσαν αγώνες μέσω της τέχνης τους, νοηματοδοτώντας, αφυπνίζοντας, διαμορφώνοντας και χρωματίζοντας τη φυσιογνωμία του έθνους.
Άρα η διαδικασία τριβής μου με το θέμα είναι σοβαρή και πολυδιάστατη.

Ο ευρηματικός τίτλος της παράστασης, προμηνύει την πλούσια θεματολογία που θα περιλαμβάνει η εορταστική βραδιά.

Έγινε μια εξαιρετικά καλή επιλογή τραγουδιών από το Μαέστρο, Ανδρέα Γερολέμου, με αποτέλεσμα και ο τίτλος να παραπέμπει στο ιστορικό πλαίσιο που θα κινηθεί το ταξίδι μας!
Ο ηχητικός μας κόσμος πλαισιωμένος από εικόνες, φαντασία, μνήμες!

apopsi-la: Δυσκολευτήκατε στην επιλογή κινήσεων που να ταιριάζουν στη θεματολογία;  

-Η προέλευση, η ιστορία, ο δημιουργός, ο χαρακτήρας, η μελωδία αλλά και η ψυχή που κρύβει ο στίχος, είναι το εγερτήριο για την χορογραφική και κινησιολογική μου προσέγγιση, τροφοδοτώντας κάθε φορά τη χορογραφική μου πρόθεση. 
Στην παράσταση, συμμετέχουν 20 χορευτές από την επαγγελματική μου ομάδα, οι οποίοι καλούνται να υπηρετήσουν πολλά και διαφορετικά είδη χορού.
Επιπλέον, 40 παιδιά από τη σχολή χορού mambo, δίνουν το σκηνικό μήνυμα με τη συμμετοχή τους, μέσω της εικονοποίησης που δημιουργείται, διοχετεύοντας ηχηρά και ισχυρά μηνύματα, αλλά και ευαίσθητες και συγκινητικές εικόνες προς το κοινό.
Όλα τα είδη τέχνης αλληλοσυμπληρώνονται στη σκηνή, σε μια προσπάθεια ένωσης φωνών, σωμάτων και ψυχών.

apopsi-la: Στην παράσταση θα χρησιμοποιήσετε θεατρικά στοιχεία; Τί θα δούμε στα 30χρονα; Μπορείτε να μας αποκαλύψετε κάποια στοιχεία για τις χορογραφίες;

-Η λαογραφία είναι το θεμέλιο της παράδοσης. Αποτελεί την εθνική ταυτότητα ενός λαού. Η προστασία και η σωστή ανάδειξη είναι συλλογική ευθύνη.
Με στοιχεία και αντικείμενα εποχής, θα επιχειρήσουμε να δημιουργήσουμε εικόνες. Νοήματα άμεσα, που διαπερνούν τον θεατή.
Επίσης, παιδιά που έχουν εκπαιδευτεί ειδικά για την παράσταση εκτελούν στη νοηματική, κινήσεις που αποδίδουν το νόημα του τραγουδιού.
Στην παράσταση παρουσιάζονται τραγούδια με ευρύτατη θεματολογία, με διαφορετικά ηχοχρώματα όπως το "Τζιβαέρι" ένα θρηνητικό τραγούδι, που αγγίζει τον σπαραγμό και το μοιρολόι και τραγούδι όπως το "Μενεξέδες και Ζουμπούλια" με ερωτικά στοιχεία, με ανεμελιά και επηρεασμένο καθαρά από δυτικούς ρυθμούς.
Σε μια προσπάθεια κατανόησης και εκτίμησης της πολυμορφίας των τραγουδιών, σας αναφέρω ότι, το εν λόγω τραγούδι παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, λόγω της αμφιλεγόμενης προέλευσης του, που άλλοτε παρουσιάζεται ως επτανησιακή καντάδα και άλλοτε μελετητές το αποδίδουν από τη Μικρά Ασία!
Αξιοσημείωτος είναι και ο τίτλος του τραγουδιού που παρουσιάζεται με τρεις διαφορετικές εκδοχές: Ύβαλα,είβάλα ή έι-βαλά!
Παρόμοια αντιφατικά στοιχεία απαντώνται και στην κυπριακή παράδοση, με τραγούδια και χορούς που μένουν ακόμα αδιευκρίνιστες πολύ σημαντικές πτυχές τους, είτε για την προέλευση είτε για το βηματολόγιο είτε για τον τρόπο παρουσίασης τους. Άρα αντιλαμβάνεστε ότι για το κάθε τραγούδι γίνεται μελέτη, συγκριτική, πειραματισμός μέχρι την καταληκτική τελική χορογραφική προσέγγιση!
Υπάρχουν όμως και κάποια άλλα στοιχεία στη χορογραφία, που δεν θα ήθελα να αποκαλύψω, για να υπάρχει και το στοιχείο της εκπληξης! 
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η έναρξη, η οποία θεωρώ είναι μη αναμενόμενη.

apopsi-la: Μεταφέρετέ μας κάτι που ανακαλύψατε σε σχέση με τον εαυτό σας, κατά τη διάρκεια προετοιμασίας της παράστασης.

-"Γηράσκω δ´ αιεί πολλά διδασκόμενος" είχε πει ο νομοθέτης Σόλωνας και είχε απόλυτο δίκαιο!
Αποτελεί μέρος της προσωπικής μου ανάπτυξης, εξέλιξης και αυτοβελτίωσης η συμμετοχή μου στην παράσταση! Μια νέα αφετηρία! Κάθε τί που βιώνεις ως πρωτόγνωρη εμπειρία, σου προσφέρει γνώση, σε εξελίσσει και παράλληλα γίνεται ένας νέος στόχος, ένα νέο προσωπικό όραμα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, ενισχύοντας το γνωσιολογικό και εμπειρικό μου πεδίο!

apopsi-la: Στις περισσότερες παραστατικές τέχνες χρειάζεται ομαδικό πνεύμα, συνεργασία, κοινός και σαφής στόχος. Πιστεύετε ότι το αποτέλεσμα θα σας δικαιώσει;

-Μια παράσταση είναι ένας ζωντανός οργανισμός! Μια μορφή ζωής που γεννιέται επί σκηνής! Όλοι οι συμμετέχοντες και συμβαλλόμενοι αποτελούν ένα αδιάσπαστο σύνολο της δημιουργίας! Η μακροχρόνια προετοιμασία, σε συνδυασμό με την ομαδικότητα, την συνεργασία και το κοινό όραμα, είναι η πορεία που υιοθετήθηκε και προσβλέπουμε ότι θα μας οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.Την ώρα που κρίνεται ένα θέαμα χρειάζεται να προσμετρηθούν πολλά στοιχεία όπως η αισθητική, η ποιότητα, η καλλιτεχνική αξία, ο βαθμός δυσκολίας, ο συντονισμός και η εκτέλεση! 

Ο θεατής είναι ο δέκτης που θα αποφασίσει ανάλογα με το προσωπικό, το πολιτισμικό και το κοινωνικοπνευματικό του υπόβαθρο, με το αν θα να ταυτιστεί ή θα αποδεχτεί το θέαμα!

apopsi-la: Πώς θα περιγράφατε με τρεις λέξεις τη δουλειά σας γι' αυτή τη συνεργασία μετά από μέρες προβών;

Νοσταλγική!!! Πολύσημη!!! Συναισθηματική!!!

apopsi-la: Τι εύχεστε στο Φωνητικό Σύνολο Δήμου Λάρνακας;Θερμές ευχές για ένα λαμπρό χορωδιακό μέλλον! Με πολλά μουσικά ταξίδια! Να συνεχίσει να υπάρχει μουσικά και δημιουργικά, δίνοντας πνοή στη τέχνη που υπηρετεί!Τιμή μου η εμπιστοσύνη, η συμμετοχή και η ευθύνη της χορογραφίας σε αυτή τη σημαντική παραγωγή του Δήμου και για αυτό τον λόγο ευχαριστώ και τον Δήμαρχο Λάρνακας κύριο Ανδρέα Βύρα και το Δημοτικό  Συμβούλιο.Θα ήθελα προσωπικά να ευχαριστήσω, το μαέστρο Ανδρέα Γερολέμου, για το όραμα, την συμπόρευση, τον σεβασμό και την κατανόηση που έχει επιδείξει κατά  τη διάρκεια αυτής της πολυτάξιδης διαδρομής!

Ευχαριστώ!!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΑΥΤΟΣ Ο ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2017 @ Stratoula Tramountani- Gkogka
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Με τον ισχύοντα νόμο 4210/2013 (ΦΕΚ Α 257/3.12.2013), με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η οδηγία 2011/77/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Σεπτεμβρίου 2011 και η οδηγία 2012/28/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2013 στο ελληνικό δίκαιο: Απαγορεύεται δίχως άδειά της δημιουργού και κατόχου αυτού του ιστότοπου η όποιαδήποτε χρήση υλικού ολοκλήρου ή μέρος γραπτού λόγου ή εικόνας, δίχως γραπτή άδεια της δημιουργού αυτού του ιστότοπου.