Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2019

Μαργαρίτα Λοΐζου: "Οι ήρωες της ζωής μου είναι οι γονείς μου".




Ένα κορίτσι με ήθος, με αξιοπρέπεια και ειλικρίνεια. Αγωνίστρια, με όνειρα και οράματα για ένα καλύτερο αύριο. Με μόρφωση και κουλτούρα που θα ζήλευαν πολλοί στην ηλικία της. Με αρχές και αξίες σπάνιες για την εποχή μας. Με αγάπη και σεβασμό στον άνθρωπο. Καλή συνεργάτης, «στρατιώτης» στη δουλειά της. 
Τη συναντούμε στην παράσταση: «Ο Νικολάκης, η Λαίδη κι ο Αλήτης» να υποδύεται την ξιπασμένη νεόπλουτη κυρία Ακουρδέ η οποία προτιμάει τα ακριβά αυτοκίνητα, τα ταγιεράκια επώνυμων οίκων μόδας και τα σκυλάκια ράτσας φυσικά. 
Αγαπητοί αναγνώστες η Μαργαρίτα Λοΐζου ανοίγει την καρδιά της στο Apopsi-La και μιλά για τους δικούς της ήρωες.

Συνέντευξη: Στρατούλα Τραμουντάνη
Φωτογραφία: Αρχείο Μαργαρίτας Λοΐζου

Ποια αφορμή/πρόσωπο/παράσταση σάς γέννησε την επιθυμία της υποκριτικής;

Θα πω αρχικά κι εγώ το τετριμμένο βούρτσα, καθρέφτης, τραγούδι, ρόλοι και μίμηση. Από μικρή ηλικία ένιωθα πάντα ότι έχω καταπιεί ρυθμό σε ό,τι κι αν έκανα. Για να απαντήσω σε μια απλή ερώτηση τραγουδούσα ή μιμόμουνα. Θυμάμαι σε οικογενειακά τραπέζια παιδικής ηλικίας τα οποία έχουμε βιντεοσκοπήσει - οπότε τα βλέπω κιόλας - να έχω πνεύμα ανήσυχο και να προτιμώ να αποδίδω τα πάντα με τραγούδι και χορό. Αυτό όμως που με «ξύπνησε» να ασχοληθώ με την υποκριτική ήταν η αγάπη μου για το τραγούδι μέσα από το οποίο αναγνώρισα την ανάγκη μου να γίνω μέρος ενός μιούζικαλ. Τότε άρχισα να αντιλαμβάνομαι πόσο πολύ μου αρέσει να γίνομαι άλλη για τις επιταγές ενός ρόλου. Θα ήταν παράληψη βέβαια να μην αναφέρω εδώ ότι επηρεάστηκα από την ανεμελιά και την όμορφα ανάλαφρη διάθεση των ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου. Κατόπιν μέσα στη σχολή  στράφηκε το ενδιαφέρον μου και σε άλλα είδη θεάτρου και  σε χαρακτήρες με ιδιαίτερο υπόβαθρο που χρήζουν ουσιαστικότερης ανάλυσης.

Τι έχετε να θυμάστε από τα χρόνια της σχολής; Τι κρατάτε από τους καθηγητές σας;

Η σχολή ήταν ένα μεγάλο διαφορετικό κομμάτι της ζωής μου. Εκεί πέραν των γνώσεων που έλαβα, έμαθα να προπονούμαι και σε άλλους τομείς της προσωπικότητας μου και απέκτησα πλέον μεγαλύτερη υπομονή, διαλλακτικότητα και ομαδικότητα. Σίγουρα υπήρξαν οι καλές αλλά και οι κακές στιγμές, ο ανταγωνισμός που σε κάνει είτε καλύτερο είτε χειρότερο άνθρωπο, αλλά ανακάλυψα κι εκείνες τις  μικρές αλλά ταυτοχρόνως τεράστιες στιγμές δημιουργίας, που μόνο απόλαυση μπορούν να σου προσφέρουν. Όσο για τους καθηγητές μου.. είμαι τυχερή γιατί είχα τους καλύτερους. Σίγουρα ξεχωρίζω κάποιους περισσότερο οι οποίοι με ενέπνευσαν και με έκαναν να συνειδητοποιήσω ότι σίγουρα ανήκω στον χώρο του θεάτρου. Δεν είχα αμφιβολίες, απλά το επισφράγισαν.







Σάς ήρθαν εύκολα τα πράγματα βγαίνοντας από τη σχολή;

Μέχρι στιγμής όλα βαίνουν καλώς και χάρη στους αγαπημένους μου Κώστα Σχοινιού και κύριο Δώρο Κυριακίδη, με το που τελείωσα τη σχολή, βρέθηκα να δουλεύω στο θέατρο. (Μπράβο στην παιδική σκηνή Κυριακίδη, που δίνει ευκαιρίες σε νέα παιδιά) Αποφοίτησα Ιούλιο και άρχισα πρόβες Αύγουστο, γι’ αυτό νιώθω τυχερή κι ευλογημένη. Όμως είναι ακόμη πολύ νωρίς για να κρίνω εάν θα υπάρξει γενικότερα αυτή η ευκολία στο χώρο και στη συνέχεια.

Μια αστεία ή αμήχανη στιγμή από την οντισιόν μέχρι και σήμερα;

Μια αστεία κι αμήχανη στιγμή που θυμάμαι ως ακρόαση, ήταν πριν ακόμα σπουδάσω υποκριτική, όταν κλήθηκα να κάνω ένα ρόλο στην τηλεόραση κι είχα εντολές να μην φανώ ότι δεν είμαι επαγγελματίας ηθοποιός. Όταν λοιπόν πήγα στον σκηνοθέτη να με δει, άρχισα να κάνω τον ρόλο ενθουσιασμένη αλλά και ταυτόχρονα αγχωμένη κι ενώ βρισκόμουν στο παραλήρημα του ρόλου, ο σκηνοθέτης άρχισε να με χειροκροτεί και να γελά δυνατά ικανοποιημένος. Τότε κοκκίνισα, αλλά κατάλαβα ότι σίγουρα πήρα το ρόλο.

Ως νέα ηθοποιός, δοκιμάζεστε ακόμα στο χώρο του θεάτρου. Τι συμβουλή θα δίνατε στα νέα παιδιά που τώρα ξεκινάνε την πορεία τους, σύμφωνα με την έως τώρα εμπειρία σας;

Η αλήθεια είναι πάρα πολύ νωρίς και δεν πρόλαβα ακόμη να ζήσω τα δύσκολα κι εύχομαι να μην. Όμως είμαι θετική ως άνθρωπος κι αισιόδοξη και θα κρατήσω αυτό που λέει ο κύριος Στέλιος Καυκαρίδης ότι ο καλός ηθοποιός δεν χάνεται και πως ο χώρος μας είναι μόνο για τους εργατικούς του είδους. Αν όμως θα έπρεπε να συμβουλέψω νέα παιδιά που πάνε τώρα για σπουδές θεάτρου θα τους έλεγα να είναι προσγειωμένοι και κυρίως ALERT. Στο θέατρο πρέπει να ψάχνεται κανείς, να μελετά, να αναζητά, να μην  βαριέται ποτέ.

Αν σας γυρίσω πίσω στα εφηβικά σας χρόνια, ποιες θυμάστε ότι είναι οι επιθυμίες σας γι΄ αυτό το επάγγελμα; Σας φανταζόσασταν μεγάλη σταρ ή εργάτη του θεάτρου;

Ως παιδί θυμάμαι ότι με φίλες στη γειτονιά παριστάναμε ρόλους από επιτυχημένα κωμικά σήριαλ. Στο σχολείο πάλι μιμούμουν πολύ τους καθηγητές μου και μάλιστα στο γυμνάσιο έγραψα κι ένα μικρό Χριστουγεννιάτικο θεατρικό για αυτούς, το οποίο παρουσίασα εντός της τάξης μιμούμενη τις φωνές και το body language τους. Θα έλεγα ότι τους παρατηρούσα εν ώρα μαθήματος για να τους μιμηθώ με ακρίβεια αργότερα. (χαχα) Υπήρξα σοπράνο και σόλο πάντοτε στις χορωδίες των σχολείων όμως ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα γινόμουν ηθοποιός. Η αλήθεια είναι ότι περισσότερο με φανταζόμουν ως τραγουδίστρια.

Πως είναι σήμερα τα οικονομικά ενός νέου ηθοποιού; Μπορεί κάποιος να ζήσει από αυτό ή τουλάχιστον να έχει μία σχετική άνεση;

Στις μέρες μας η προσφορά είναι μεγάλη και η ζήτηση περιορισμένη στο χώρο του θεάτρου, όπως και σε άλλα επαγγέλματα. Όμως αναλογικά έχουμε πολλούς ηθοποιούς ενώ η Κύπρος είναι πολύ μικρό νησί. Παρατηρώ κυρίως ότι πλειοψηφικά απασχολούνται περισσότερο οι άνδρες πρωτοεμφανιζόμενοι ηθοποιοί παρά οι γυναίκες. Έτσι συνεπάγεται πως δεν απασχολούνται όλοι. Η απόφαση μου να σπουδάσω υποκριτική δεν πάρθηκε για βιοποριστικούς λόγους, αλλά λόγω έμφυτης ανάγκης. Εξάλλου δεν θα καθόριζε μόνο το θέατρο ή η τηλεόραση το οικονομικό μου μέλλον,  εφόσον είμαι καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας και εξασκώ το επάγγελμα μου. Θεωρώ όμως ότι πρέπει κανείς να μην στηρίζεται μόνο στο εισόδημα που θα του αποφέρει το θέατρο.

Μιας και μιλάμε για την οικονομική κατάσταση των ηθοποιών να σας ρωτήσω και κάτι άλλο. Θεωρείτε πως είναι εύκολο για μία μέση οικογένεια να πάει σήμερα στο θέατρο και να πληρώσει το εισιτήριο;

Αυτό εξαρτάται από την εκάστοτε θεατρική σκηνή κι εξαρτάται επίσης και για ποιο είδος θεάτρου μιλάμε. Υπάρχουν πολύ λογικές τιμές εισιτηρίων, π.χ. αν επιλέξει κανείς να παρακολουθήσει παιδικό θέατρο όπως αυτό της Παιδικής Σκηνής Δώρου Κυριακίδη που θα έλεγα είναι αρκετά οικονομικό για ολόκληρη την οικογένεια, αν σκεφτεί κανείς ότι ο κινηματογράφος δεν είναι live show και είναι ακριβότερος.

Υπάρχουν στις ημέρες μας φωτισμένοι άνθρωποι που αγαπάνε τον πολιτισμό;

Βεβαίως και υπάρχουν τέτοιοι άνθρωποι. Αυτοί να ξέρετε είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, λειτουργούν αθόρυβα στα εργαστήριο τους και υπηρετούν την τέχνη τους γιατί γουστάρουν. Τους νοιάζει μονάχα η δημιουργία. Υποδέχονται την προβολή αφού δημιουργήσουν. Όχι πριν. Ενώ συνήθως οι περισσότεροι αναζητούν την προβολή και μετά τους απασχολεί η δημιουργία. Αν υπάρξει. Πιστεύω ότι συνάντησα φωτισμένους ανθρώπους και ταξίδεψα με την ταχύτητα του φωτός τους. Εύχομαι να μπορούσα να μαθαίνω από αυτούς όσο ζω.

Το θέατρο και η τηλεόραση σίγουρα για να έχουν θετικό αποτέλεσμα χρειάζονται πολλά στοιχεία, όπως η συνεργασία. Με ποιους τύπους, χαρακτήρες ανθρώπων δυσκολεύεστε να συνεργαστείτε;

Μπορώ να συνεργαστώ με αρκετούς πλέον χαρακτήρες στο θέατρο. Η αλήθεια είναι οτι στην αρχή ήταν δύσκολο μέχρι να εγκλιματιστούμε στη σχολή, φοιτητές διαφόρων ηλικιών να συνυπάρξουν. Μετά όμως από τρία ολόκληρα έτη τριβής, αποκτάς κυρίως υπομονή και κατανόηση. Όμως αυτό που δεν αντέχω σε ηθοποιούς είναι η ασυνέπεια. Οι αλαζόνες χαρακτήρες μπορούν να βγάλουν ίσως κάποιο αποτέλεσμα, αλλά οι ασυνεπείς ποτέ. Ο ηθοποιός πρέπει επίσης να τολμά, γι αυτό και δεν προτιμώ τους νεοφοβικούς. Σίγουρα όμως δεν είναι στο χέρι μας η όποια συνεργασία, γι αυτό πρέπει να υπάρχει καλή θέληση κι από τις δυο πλευρές.

Αν σάς δινόταν η ευκαιρία να κάνετε μία ερώτηση σε κάποιον σπουδαίο συνάδελφό σας από το εξωτερικό, ποιος θα ήταν αυτός και τι θα τον ρωτούσατε;
Δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο συνάδελφο στο εξωτερικό ως πρότυπο, αλλά σίγουρα η ερώτηση μου θα ήταν για όλους τους καταξιωμένους ηθοποιούς μια και μοναδική. Αν μπορεί κάποιος στηριζόμενος στις δικές του δυνάμεις και μόνον, να πετύχει μια αξιόλογη καριέρα.

Πείτε μας δύο λόγια για την παράσταση στην οποία συμμετέχετε.

Η παράσταση στην οποία συμμετέχω «Ο Νικολάκης, η Λαίδη κι ο Αλήτης» είναι ένα πολύ δροσερό και χαρούμενο παιδικό μιούζικαλ που όχι μόνο ψυχαγωγεί αλλά στέλνει και μηνύματα για τα αδέσποτα ζωάκια. Ειδικότερα για τα σκυλάκια. Τα παιδιά μαθαίνουν για την περίθαλψη και τον εμβολιασμό των αδέσποτων, δεδομένης της γονεϊκής έγκρισης. Επικροτεί επίσης τον εθελοντισμό και τους ιδιοκτήτες καταφυγίων. Όμως κατ’ επέκταση πιστεύω το έργο κρύβει μέσα του την αγάπη για το διαφορετικό, δεν γεννηθήκαμε όλοι πλούσιοι κι ευτυχισμένοι, αλλά όλοι αξίζουμε την αγάπη και την φροντίδα από τους συνανθρώπους μας. Το κείμενο το έχει γράψει ο Κώστας Σχοινιού γνωστός σαν καλλιτέχνης για την ευαισθησία του. Ο Νικολάκης κλείνει φέτος τα 35 του χρόνια και συνεχίζει να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων παιδιών. Λαμβάνουν μέρος οι ηθοποιοί Κώστας Σχοινιού, Δώρος Κυριακίδης, Ερμιόνη Κωμοδρόμου και Στέλιος Στυλιανού.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Ποιον ρόλο ονειρεύεστε κάποια μέρα να ερμηνεύσετε στο θέατρο;

Στην παράσταση υποδύομαι την ξιπασμένη νεόπλουτη κυρία Ακουρδέ η οποία προτιμάει τα ακριβά αυτοκίνητα, τα ταγιεράκια επώνυμων οίκων μόδας και τα σκυλάκια ράτσας φυσικά. Φιγουράρει πάντα πρώτη στα περιοδικά και στην τηλεόραση, όπως η ίδια δηλώνει και ο χαρακτήρας της μοιάζει ατσάλινος. Όταν λοιπόν χάνει τη σκυλίτσα της τη Λαίδη ξεκινάει ένα τρελό κυνηγητό και πολλά μυστικά έρχονται στην επιφάνεια με τη βοήθεια του Νικολάκη. Αυτό που ξέρουν όλοι σίγουρα είναι ότι απεχθάνεται τα αδέσποτα και καθετί φθηνό. Θα καταφέρει λοιπόν η  κυρία Ακουρδέ να βρει τη Λαίδη; Τη συνέχεια θα τη μάθετε στην παράσταση.

Ποιον ρόλο υποδύεστε στην παράσταση; Παράσταση με κυρίως παιδικό εφηβικό κοινό. Πώς αισθάνεστε γι’ αυτό;

Τι να πει κανείς όταν αντικρίζει στο κοινό χαμογελαστές φατσούλες που διαδραστικά συμμετέχουν στο κυνηγητό της Λαίδης. Πολλά παιδάκια μαρτυρούν στην κακούργα Ακουρδέ που βρίσκεται η σκυλίτσα και κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι παρόλο που υποδύεσαι τον κακό της υπόθεσης ότι κάπου έχεις κερδίσει τη συμπάθεια τους. Στο φινάλε δε αυτό επιβεβαιώνεται με την τεράστια αγκαλιά που μας κάνουν όλα τα παιδάκια, ακόμη και οι γονείς τους. Κάπου εκεί ακούς και τα πιο αληθινά κομπλιμέντα και τα πιο χαριτωμένα μαργαριταράκια από τους μικρούς μας φίλους που πραγματικά έχουν πολλή πλάκα.

Ποιοί είναι οι δικοί σας ήρωες;

Τους δικούς μου ήρωες δεν πρόκειται να τους βρείτε σε κάποια παράσταση αλλά είναι ήρωες της ζωής. Οι γονείς μου. Γιατί χωρίς αυτούς τους  δεν θα μπορούσα να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα και να κάνω αυτό που αγαπώ. Τους ευχαριστώ.

Κι εγώ ευχαριστώ εσάς!!!



ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

Σπουδές Υποκριτικήςστη Δραματικη Σχολή Βλαδίμηρος Καυκαρίδης(10/2016 έως Ιούνιο 2019)
Πτυχίο τμήματος  Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής  και Ψυχολογίας (ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ   ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ), Εθνικό και  Καποδιστριακό  Πανεπιστήμιο Αθηνών – Φιλοσοφική Σχολή Κατεύθυνση/Ειδίκευση: Παιδαγωγική. Βαθμός Πτυχίου: Λίαν Καλώς

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ-ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Συμμετοχή σε Κυριακάτικη ραδιοφωνική εκπομπή στον ραδιοσταθμό «ΖΗΝΩΝ» στη Λάρνακα  (με τον ΑΓΚΟΠ – Αλέξης Ιακώβου) (1996-97)
Μουσική –Τραγούδι: Σόλο σοπράνο στη “ΧΟΡΩΔΙΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ”  με μαέστρο τον κ. Μάριο Λυσάνδρου, παραστάσεις σε Κύπρο και εξωτερικό (2007-2016)
Ερασιτεχνικό θέατρο: ΘΟΛμε σκηνοθέτη κ. Πέτρο  Καρατζιά (2 παραστάσεις στην Λάρνακα κι επαρχία)2011-12
Συνεργασία με Cyprus opera organization με τη σοπράνο Τσβέτα Χριστοφόρου.  Παραστάσεις  στη Στέγη Γραμμάτων/Τεχνών και στο Δημοτικό Θέατρο Λάρνακας. (2011)
Μικρή Συμμετοχή στην τηλεοπτική  σειρά του Σίγμα  «ΑΣΠΡΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ» μαζί με κυρία Πόπη Αβραάμ(2012)
Πλαισίωση του διαγωνισμού κυπριακού τραγουδιού στο  ΡΙΚ  με μαέστρο τον κ. Σπύρο Σπύρου( 2012)
Ως μέλος της χορωδίας ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΛΑΡΝΑΚΑΣ συμμετοχή στο Φεστιβάλ ΚΥΠΡΙΑ, στην τραγωδία του Αισχύλου «ΟΡΕΣΤΕΙΑ» του  Γιάννη Ξενάκη( σκηνοθεσία:  Σπύρος Σακκάς /  μαέστρος  Γεώργιος  Κουντούρης - 2012)
Ρόλος στη σειρά του ΑΝΤ1 «BAΛΣ ΜΕ ΔΩΔΕΚΑ ΘΕΟΥΣ» (Δημοσιογράφος- παρουσιάστρια μαζί με κυρία Κάτια  Δανδουλάκη) (2013)
Εκμάθηση  χορού της κοιλιάς (belly dance)  (2011-12) και τρίχρονη  εκπαίδευση  σε ελληνικούς και μοντέρνους χορούς
Μαθήματα μιούζικαλ και stage performance από την τραγουδίστρια και ηθοποιό Σαλίνα Γαβαλά και κυρία Μόνικα Μελέκκη στο ωδείο Αντρέα Γερολέμου.
Τραγουδίστρια εντέχνου τραγουδιού και ελληνικού κινηματογράφου στo ADONIS OUZO-MEZE  Μακένζι  (Ιούλιος 2014-14/2/15)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΑΥΤΟΣ Ο ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2017 @ Stratoula Tramountani- Gkogka
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Με τον ισχύοντα νόμο 4210/2013 (ΦΕΚ Α 257/3.12.2013), με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η οδηγία 2011/77/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Σεπτεμβρίου 2011 και η οδηγία 2012/28/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2013 στο ελληνικό δίκαιο: Απαγορεύεται δίχως άδειά της δημιουργού και κατόχου αυτού του ιστότοπου η όποιαδήποτε χρήση υλικού ολοκλήρου ή μέρος γραπτού λόγου ή εικόνας, δίχως γραπτή άδεια της δημιουργού αυτού του ιστότοπου.