Μετά και τα περιοριστικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση προκειμένου να προστατέψει τον πολίτη
από τον covid 19, ήταν και η ακύρωση δημοσίων
θεαμάτων. Έτσι και η προγραμματισμένη παράσταση της Μαρίας Ζαχαρίου Καραπίττα,"Emotions in Motion, μεταφέρεται για
μετά τον Μάιο του 2020.
Σε συνέντευξη που
παραχώρησε στο apopsi-la, η ιδιοκτήτρια της σχολής
χορού ΜΑΜΒΟ, μεταφέρει το νόημα της παράστασης και αναλύει διεξοδικά τη
φιλοσοφία μιας αλήθειας όπου ο καθένας θα έχει τη δυνατότητα να
ανακαλύψει παρακολουθώντας την!!! Σε αυτή την παράσταση θα εκπλαγείτε
από τα μηνύματα και την ταύτιση των
συναισθημάτων. Όπως υποστηρίζει πολύ καλά η κυρία Καραπίττα : "οι
μεγάλες συναντήσεις γίνονται εκ των έσω... Με όχημα τη δυναμική της
κίνησης και με πυξίδα τα συναισθήματα διατυπώνονται βαθιά νοήματα, σε μια εποχή
αγωνίας, αδιεξόδων και υποβάθμισης της ζωής".
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: Στρατούλα Τραμουντάνη
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Αρχείο Μαρίας Ζαχαρίου-Καραπίττα
Κυρία Καραπίττα, θα παρουσιάσετε στο Δημοτικό Θέατρο της Λάρνακας μια διεθνή χορευτική παραγωγή με τίτλο: «Emotions in motion». Μιλήστε μας γι’ αυτό το εγχείρημα.
"Emotions in Motion". Η δημιουργία ως ένα νέο
εγχείρημα, ως ένα νέο κατασκεύασμα! Καλωσορίζοντας όλα τα συναισθήματα μας... Μια
επίσκεψη στο χώρο της μνήμης μας. Μια ανασκαφή βιωμάτων και συναισθημάτων.
Μια συνάντηση με τα βαθιά ριζωμένα στη συνείδηση της καρδιάς μας. Γιατί οι μεγάλες
συναντήσεις γίνονται εκ των έσω... Με όχημα τη δυναμική της
κίνησης και με πυξίδα τα συναισθήματα διατυπώνονται βαθιά νοήματα, σε μια εποχή
αγωνίας, αδιεξόδων και υποβάθμισης της ζωής. Τα συναισθήματα σε κίνηση, για αυτό και η κίνηση σε αυτή
την παράσταση, είναι ο μοναδικός αφηγητής. Εκμηδενίζοντας το λόγο, μεταδίδονται
άμεσα νοήματα, μέσω της κίνησης των σωμάτων, του στίχου και του ήχου. Μέσω
της εικονοποίησης που δημιουργείται, διοχετεύονται ηχηρά και ισχυρά μηνύματα,
αλλά προβάλλονται και ευαίσθητες και συγκινητικές εικόνες προς το κοινό. Όλα
αλληλοσυμπληρώνονται στη σκηνή, σε μια προσπάθεια ένωσης σωμάτων και ψυχών.
Τι
στόχο έχει αυτή η παράσταση ακριβώς;
Η ψυχή και το σώμα ως
εφαλτήριο αυτογνωσίας!!!
Η παράσταση προβάλλει ακριβά στοιχεία ευαισθησίας όπως την πατρική γη, τις
μνήμες, τα παιδικά χρόνια, εκεί που ριζώνει ο άνθρωπος, εκεί όπου
διαμορφώνεται!!!
Η παράσταση αναφέρεται στην αλήθεια του κάθ’ ενός.
Πραγματεύεται εκείνα τα αφανή συστατικά, που συνδέονται τόσο πολύ με την επιφάνεια. Καταπιάνεται με την αθέατη πλευρά του ανθρώπου, τον εσωτερικό μας εαυτό, τις βάσεις μας.
Τα πρωταρχικά στοιχεία γείωσης και απογείωσης της ανθρώπινης ύπαρξης, είναι οι ρίζες. Αντιπροσωπεύουν τη δημιουργία του ανθρώπου και πόσο καλά και βαθιά έχει ριζώσει.
Η ύπαρξη που είναι γειωμένη και ριζωμένη βαθιά, είναι υγιής, πλούσια, με δυνατότητες, έχει σοφία, προχωρά, ελίσσεται και εξελίσσεται. Έτσι. μπορεί να φύγει, να ταξιδέψει για τα πιο μακρινά, τα πιο μεγάλα, τα πιο δύσκολα και τα πιο σημαντικά!
Δεν είναι το φαίνεσαι τελικά, είναι τα αφανή συστατικά, τα πιο ουσιαστικά, που συντελούν και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ανθρώπου.
Η παράσταση αναφέρεται επίσης, στο δίχτυ της ψυχολογικής αιχμαλωσίας, την υποδούλωση στα μεγάλα πρέπει, τις υψηλές προσδοκίες, στα στερεότυπα της κοινωνίας, αλλά και την ευθύνη απέναντι στον εαυτό μας, να παραμείνουμε μέσα σε όλα αυτά, μάχιμοι και ευτυχισμένοι!!!
Κάτω από το χώμα που είναι η βάση, βρίσκονται όλα εκείνα που μας έχουν ορίσει και καθορίσει, αλλά και εκείνα που δεν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε εκείνα που μάθαμε να κρύβουμε ακόμα και από τον ίδιο μας τον εαυτό. Οι μνήμες τις οποίες δεν ανασύρουμε για να μην πληγωθούμε, ο φόβος να σκαλίσουμε, ο εγκλωβισμός μας στην πόση αλήθεια μπορούμε να αντέξουμε, τα κρυμμένα συναισθήματα που μας δυσκολεύουν.
Στην παράσταση μας, αναλύουμε τον εσωτερικό μας κόσμο, γιατί έχουμε συνειδητοποιήσει τη σημαντικότητα της κατανόησης και αξιοποίησης των συναισθημάτων και όχι της καταπίεσης. Η έκφραση είναι λύτρωση!!!
Εκφράζουμε τα συναισθήματα μας γιατί όταν συσσωρεύονται, ουρλιάζουν και αποκτούν έλεγχο πάνω μας. Και τελικά υποβόσκουν τις αντιδράσεις μας.
Άρα η πηγή της κίνησης… είναι η ψυχή!!!
Η παράσταση αναφέρεται στην αλήθεια του κάθ’ ενός.
Πραγματεύεται εκείνα τα αφανή συστατικά, που συνδέονται τόσο πολύ με την επιφάνεια. Καταπιάνεται με την αθέατη πλευρά του ανθρώπου, τον εσωτερικό μας εαυτό, τις βάσεις μας.
Τα πρωταρχικά στοιχεία γείωσης και απογείωσης της ανθρώπινης ύπαρξης, είναι οι ρίζες. Αντιπροσωπεύουν τη δημιουργία του ανθρώπου και πόσο καλά και βαθιά έχει ριζώσει.
Η ύπαρξη που είναι γειωμένη και ριζωμένη βαθιά, είναι υγιής, πλούσια, με δυνατότητες, έχει σοφία, προχωρά, ελίσσεται και εξελίσσεται. Έτσι. μπορεί να φύγει, να ταξιδέψει για τα πιο μακρινά, τα πιο μεγάλα, τα πιο δύσκολα και τα πιο σημαντικά!
Δεν είναι το φαίνεσαι τελικά, είναι τα αφανή συστατικά, τα πιο ουσιαστικά, που συντελούν και στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ανθρώπου.
Η παράσταση αναφέρεται επίσης, στο δίχτυ της ψυχολογικής αιχμαλωσίας, την υποδούλωση στα μεγάλα πρέπει, τις υψηλές προσδοκίες, στα στερεότυπα της κοινωνίας, αλλά και την ευθύνη απέναντι στον εαυτό μας, να παραμείνουμε μέσα σε όλα αυτά, μάχιμοι και ευτυχισμένοι!!!
Κάτω από το χώμα που είναι η βάση, βρίσκονται όλα εκείνα που μας έχουν ορίσει και καθορίσει, αλλά και εκείνα που δεν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε εκείνα που μάθαμε να κρύβουμε ακόμα και από τον ίδιο μας τον εαυτό. Οι μνήμες τις οποίες δεν ανασύρουμε για να μην πληγωθούμε, ο φόβος να σκαλίσουμε, ο εγκλωβισμός μας στην πόση αλήθεια μπορούμε να αντέξουμε, τα κρυμμένα συναισθήματα που μας δυσκολεύουν.
Στην παράσταση μας, αναλύουμε τον εσωτερικό μας κόσμο, γιατί έχουμε συνειδητοποιήσει τη σημαντικότητα της κατανόησης και αξιοποίησης των συναισθημάτων και όχι της καταπίεσης. Η έκφραση είναι λύτρωση!!!
Εκφράζουμε τα συναισθήματα μας γιατί όταν συσσωρεύονται, ουρλιάζουν και αποκτούν έλεγχο πάνω μας. Και τελικά υποβόσκουν τις αντιδράσεις μας.
Άρα η πηγή της κίνησης… είναι η ψυχή!!!
Ο θεατής είναι ο δέκτης
που θα αποφασίσει ανάλογα με το προσωπικό, το πολιτισμικό και το
κοινωνικοπνευματικό του υπόβαθρο, με το αν θα να ταυτιστεί ή θα
αποδεχτεί το θέαμα! Για το αν θα με δικαιώσει το αποτέλεσμα, το μόνο που μπορώ
να σας πω είναι ότι, ο δρόμος προς την έκφραση και την αποτύπωση συναισθημάτων,
δεν μπορεί ποτέ να είναι λάθος, ειδικά σε αυτούς τους πολύμορφους καιρούς όπου
το θυμικό υπερχειλίζει!!! Και συμπληρώνοντας θα πω, ότι, οι
παραστατικές τέχνες διδάσκουν μεγαλειώδη στοιχεία! Ποιούν σώματα και
ψυχές που σκέφτονται, εκφράζονται, δημιουργούν, ισορροπούν και εξελίσσονται,
όλα απαραίτητα συστατικά για την επιβίωση της ανθρώπινης ύπαρξης! Μια
παράσταση είναι ένας ζωντανός οργανισμός! Μια μορφή ζωής που γεννιέται επί
σκηνής! Όλοι οι συμμετέχοντες και συμβαλλόμενοι αποτελούν ένα αδιάσπαστο σύνολο
της δημιουργίας! Η μακροχρόνια προετοιμασία, σε συνδυασμό με την
ομαδικότητα, τη συνεργασία και το κοινό όραμα, είναι η πορεία που υιοθετήθηκε
και προσβλέπουμε ότι θα μας οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Την ώρα
που κρίνεται ένα θέαμα χρειάζεται να προσμετρηθούν πολλά στοιχεία όπως
η αισθητική, η ποιότητα, η καλλιτεχνική αξία, ο βαθμός δυσκολίας, ο συντονισμός
και η εκτέλεση!
Εκατοντάδες χορευτές επί σκηνής. Πως μπορεί να λειτουργήσει ένας τόσο
μεγάλος αριθμός πάνω σε μια σκηνή όπως αυτή του Δημοτικού Θεάτρου Λάρνακας;
Τα παιδιά προετοιμάζονται
κάθε φορά για παράσταση με συγκεκριμένη θεματολογία.
Μαζί αγγίζουμε και ξεδιπλώνουμε πολύ χαρούμενες αλλά και σοβαρές και βαθιές έννοιες.
Η δραστηριότητα του χορού προϋποθέτει μεγάλη ανάληψη ευθύνης, αντίληψη, προβληματισμό και επιμόρφωση για να προκύψει και η ανάπτυξη και η εξέλιξη στο σώμα αλλά και στο πνεύμα. Οι δημιουργικές στιγμές των παιδιών με στόχο, ουσία και νόημα είναι πολύτιμο βίωμα και ανάγκη για την υγιή προσωπική τους ανάπτυξη. Η φιλοσοφία και η σκέψη της δικής μου διδασκαλίας, είναι να δίνεται προσοχή στην ποιότητα και στην αισθητική! Ποιότητα πρωτίστως στην όλη παραγωγή και στη σκέψη του θεάματος, στην μουσική επένδυση, στον στίχο, στη μελωδία και να παρουσιάζει ενδιαφέρον και βαθμό δυσκολίας η κινησιολογία. Τίποτα να μην είναι πρόχειρο ή εύκολο. Με στοχοπροσήλωση, κόπο, και μεγάλη προσπάθεια και δική τους και δική μας, ανεβαίνουν στη σκηνή. Μόνο έτσι τα παιδιά θα σεβαστούν την ευθύνη που αναλαμβάνουν, πάρα το νεαρό της ηλικίας τους, θα σεβαστούν τους εαυτούς τους γιατί καταβάλλουν τη μέγιστη προσπάθεια, θα σεβαστούν τον θεατή γιατί το θέαμα που θα παρουσιάσουν θα ανταποκρίνεται και στις προσδοκίες του κοινού. Έτσι σε μεταγενέστερο στάδιο θα γίνουν ως ενήλικα άτομα, το κοινό που θα σέβεται, θα αγαπά και θα εκτιμά με σωστή κρίση τον πολιτισμό! Θα μπορούν να αναγνωρίσουν οτιδήποτε τους δίνεται πρόχειρα ή οτιδήποτε τους προσβάλλει ή δεν τους αξίζει. Γιατί έχοντας ως παιδιά ποιότητες που τους αξίζουν γίνονται ενήλικες με αντίληψη και κριτική σκέψη.
Και επειδή η ίδια η ζωή βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, το να συνυπάρχεις με τα παιδιά και σε άλλους κόσμους τα οδηγείς και σε άλλες συνειδητοποιήσεις, που θα τα προετοιμάσουν και για την ενήλικη ζωή τους. Για αυτό άλλωστε είναι ωφέλιμη η ενασχόληση με τις τέχνες γιατί εξελίσσουν τον ψυχισμό, το πνεύμα και το σώμα, νοηματοδοτούν, αφυπνίζουν προετοιμάζουν! Τώρα, η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι, το κινητικό και μουσικό αυτό υλικό, πρέπει να το επεξεργαστείς με ποικίλους τρόπους, μεταφερόμενο πλέον μέσα σε μια πολυδιάστατη μορφή τέχνης. Τα δρώντα πρόσωπα τα οποία στη συγκεκριμένη παράσταση είναι παιδιά και ανήλικα πρόσωπα, αναλαμβάνουν την ευθύνη μιας επαγγελματικής προσέγγισης του όλου θεάματος.
Μαζί αγγίζουμε και ξεδιπλώνουμε πολύ χαρούμενες αλλά και σοβαρές και βαθιές έννοιες.
Η δραστηριότητα του χορού προϋποθέτει μεγάλη ανάληψη ευθύνης, αντίληψη, προβληματισμό και επιμόρφωση για να προκύψει και η ανάπτυξη και η εξέλιξη στο σώμα αλλά και στο πνεύμα. Οι δημιουργικές στιγμές των παιδιών με στόχο, ουσία και νόημα είναι πολύτιμο βίωμα και ανάγκη για την υγιή προσωπική τους ανάπτυξη. Η φιλοσοφία και η σκέψη της δικής μου διδασκαλίας, είναι να δίνεται προσοχή στην ποιότητα και στην αισθητική! Ποιότητα πρωτίστως στην όλη παραγωγή και στη σκέψη του θεάματος, στην μουσική επένδυση, στον στίχο, στη μελωδία και να παρουσιάζει ενδιαφέρον και βαθμό δυσκολίας η κινησιολογία. Τίποτα να μην είναι πρόχειρο ή εύκολο. Με στοχοπροσήλωση, κόπο, και μεγάλη προσπάθεια και δική τους και δική μας, ανεβαίνουν στη σκηνή. Μόνο έτσι τα παιδιά θα σεβαστούν την ευθύνη που αναλαμβάνουν, πάρα το νεαρό της ηλικίας τους, θα σεβαστούν τους εαυτούς τους γιατί καταβάλλουν τη μέγιστη προσπάθεια, θα σεβαστούν τον θεατή γιατί το θέαμα που θα παρουσιάσουν θα ανταποκρίνεται και στις προσδοκίες του κοινού. Έτσι σε μεταγενέστερο στάδιο θα γίνουν ως ενήλικα άτομα, το κοινό που θα σέβεται, θα αγαπά και θα εκτιμά με σωστή κρίση τον πολιτισμό! Θα μπορούν να αναγνωρίσουν οτιδήποτε τους δίνεται πρόχειρα ή οτιδήποτε τους προσβάλλει ή δεν τους αξίζει. Γιατί έχοντας ως παιδιά ποιότητες που τους αξίζουν γίνονται ενήλικες με αντίληψη και κριτική σκέψη.
Και επειδή η ίδια η ζωή βρίσκεται σε διαρκή κίνηση, το να συνυπάρχεις με τα παιδιά και σε άλλους κόσμους τα οδηγείς και σε άλλες συνειδητοποιήσεις, που θα τα προετοιμάσουν και για την ενήλικη ζωή τους. Για αυτό άλλωστε είναι ωφέλιμη η ενασχόληση με τις τέχνες γιατί εξελίσσουν τον ψυχισμό, το πνεύμα και το σώμα, νοηματοδοτούν, αφυπνίζουν προετοιμάζουν! Τώρα, η δυσκολία έγκειται στο γεγονός ότι, το κινητικό και μουσικό αυτό υλικό, πρέπει να το επεξεργαστείς με ποικίλους τρόπους, μεταφερόμενο πλέον μέσα σε μια πολυδιάστατη μορφή τέχνης. Τα δρώντα πρόσωπα τα οποία στη συγκεκριμένη παράσταση είναι παιδιά και ανήλικα πρόσωπα, αναλαμβάνουν την ευθύνη μιας επαγγελματικής προσέγγισης του όλου θεάματος.
Πως προέκυψε η μουσική επένδυση των χορογραφιών; Ή το αντίθετο οι
χορογραφίες επενδύθηκαν επί της μουσικής; Συμμετέχουν σημαντικά ονόματα της
διεθνούς χορευτικής σκηνής. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν η ενσωμάτωση τους στην
παράσταση και πόσο εύκολη ή δύσκολη είναι αυτή η συνεργασία επί σκηνής;
Η αρχική ιδέα του
θεάματος, με κατευθύνει στις μουσικές μου επιλογές και μετά μελετώ την
προέλευση, την ιστορία, τον δημιουργό, την μελωδία αλλά και τη ψυχή που κρύβει
ο στίχος! Όλα αυτά μαζί είναι το εγερτήριο για τη χορογραφική και
κινησιολογική μου προσέγγιση, τροφοδοτώντας κάθε φορά τη χορογραφική μου
πρόθεση.
Η αποκλειστική συνεργασία
με τους δύο καταξιωμένους χορογράφους όπως η SADIE FLOWER και ο DARRIEN WRIGHT μετρά δέκα ολόκληρα
χρόνια. Νικητές και οι δύο ενός μεγάλου τηλεοπτικού χορευτικού διαγωνισμού στην
τηλεόραση του BBC,χορογράφοι και χορευτές των Zac Efron, Katie Perry και πολλών ονομάτων της
παγκόσμιας βιομηχανίας του θεάματος, χορογράφοι σε σπουδαία και σημαντικά
θεάματα! Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι όλοι αυτοί οι χαρισματικοί άνθρωποι,
έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: σκύβουν πάνω από την ευθύνη που
αναλαμβάνουν με πλήρη επαγγελματισμό, ευθύνη, σοβαρότητα, επιμονή, πάθος και
πολλή δουλειά. Απολαμβάνουν το ταξίδι της δημιουργίας, σα να είναι
πρωτόγνωρη εμπειρία παρόλη την τριβή με το αντικείμενο τους, με όλες τις
δυσκολίες που πιθανόν θα παρουσιαστούν, έχοντας εμπιστοσύνη στον εαυτό τους!
Θεωρώ ότι με διαλέγουν οι επιλογές μου γιατί με κερδίζουν!!!
Θεωρώ ότι με διαλέγουν οι επιλογές μου γιατί με κερδίζουν!!!
Θα
μεταφερθεί η παράσταση και σε άλλες πόλεις;
Προβλέπεται να δοθούν τέσσερις συνολικά παραστάσεις, στο Δημοτικό Θέατρο
Λάρνακας, όταν θα μας το επιτρέψουν οι συνθήκες και με γνώμονα τη διασφάλιση
της Δημόσιας Υγείας. Με δεδομένο τον αυξημένο κίνδυνο μετάδοσης της ιογενούς απειλής ,έχουμε
μεταθέσει χρονικά την παράσταση μετά από τον Απρίλιο. Για τις νέες
ακριβής ημερομηνίες, θα εκδώσουμε δελτίο τύπου και θα ενημερωθείτε άμεσα. Εύχομαι
κάτω από τις πρωτόγνωρες περιστάσεις που βιώνουμε, να μπορέσουμε να
παραμείνουμε όλοι ψύχραιμοι και υγιείς!
Στο
μέλλον θα υπάρξουν και άλλες παρόμοιες παραστάσεις ή αυτό θα εξαρτηθεί με
γνώμονα την επιτυχία αυτής;
Το να είσαι ανοικτός στο να εκτεθείς, είσαι ανοικτός στη ζωή και στους
ανθρώπους. Η τέχνη που είναι
φτιαγμένη από σωστά υλικά, από σωστή προετοιμασία και έντιμη προσπάθεια πάντα
αξίζει. Η πορεία στην επίτευξη ενός στόχου διαρκεί πολύ περισσότερο από
τον ίδιο τον στόχο. Έτσι αφού μιλάμε για αυτογνωσία, συμπόρευση,
συμφιλίωση και κυρίως επικοινωνία με τον εαυτό και τα συναισθήματα μας, ας
μας επιτραπεί ν’ απολαύσουμε τη διαδρομή και το ταξίδι!!!
Σας ευχαριστώ!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.