Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024

Η Κεντρική Σκηνή του ΘΟΚ παρουσιάζει: "Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα".



Φωτογραφίες: Αντώνης Φαρμακάς

Η Κεντρική Σκηνή του ΘΟΚ παρουσιάζει από τις 15 Νοεμβρίου 2024 το έργο του Ματέι Βιζνιέκ Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα σε σκηνοθεσία Βαρνάβα Κυριαζή.

Μια διαμελισμένη οικογένεια που προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές της. Η Μητέρα και ο Πατέρας –και οι δύο φυγάδες της θηριωδίας ενός πολέμου, και οι δύο πρόσφυγες– επιστρέφουν στο καμένο, ρημαγμένο σπίτι τους. Μόνιμή τους αγωνία είναι να βρεθεί ό,τι απέμεινε από τον νεκρό γιο τους. Ο τελευταίος καλείται στον κόσμο τους ως νεκροζώντανη παρουσία, φορέας των συμβάντων στα πεδία των μαχών της Ιστορίας, ενώ η κόρη τους πασχίζει να επιβιώσει στα χαρακώματα των πεζοδρομίων της παραπαίουσας Ευρώπης. Και γύρω τους ένα αναγνωρίσιμο ψηφιδωτό από επικίνδυνους όσο και γελοίους ανθρώπους που προκαλούν την ηθική της κοινωνίας. Ένας κόσμος που ασφυκτιά και ξεψυχά λίγο λίγο μέσα στα εθνικά και κοινωνικά ρήγματα, που κατακερματίζεται από την κατάρρευση των αξιών, την οικονομική εκμετάλλευση και την έλλειψη ανθρωπιάς, αλλά και ένας κόσμος που εμπεριέχει τη λύτρωση, αφού ακροβατεί ανάμεσα στην καταστροφή και στην αποκατάσταση.

Ο Ματέι Βιζνιέκ, ο πιο γνωστός και πολυπαιγμένος σύγχρονος συγγραφέας της Ρουμανίας, αναπτύσσει πότε με δραματικό τρόπο και πότε με γενναίες δόσεις χιούμορ μια βασανιστικά επίκαιρη ιστορία για την απώλεια και το πένθος, τον ξεριζωμό, το δράμα της προσφυγιάς, την επιστροφή στις πατρογονικές εστίες, τον αγώνα για επιβίωση και καλύτερη ζωή.

Ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Βαρνάβας Κυριαζής ζωντανεύει για πρώτη φορά στη σκηνή του ΘΟΚ τη διεισδυτική και απογυμνωμένη γλώσσα του Γαλλορουμάνου συγγραφέα, μεταφέροντας το ιδιαίτερο σκηνικό παιχνίδι μεταξύ ζωντανών και νεκρών, ποίησης και πεζότητας, ρεαλισμού και σουρεαλισμού, για να μας υπενθυμίσει τη σημασία της συνεχούς διαπραγμάτευσής μας με τον τόπο της μνήμης. Αρωγός του τα σπουδαία μουσικά θέματα του Μιχάλη Χριστοδουλίδη και ένα δουλεμένο σύνολο ηθοποιών και άλλων συντελεστών.


Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Έρση Βασιλικιώτη

Σκηνοθεσία: Βαρνάβας Κυριαζής

Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης

Σκηνικά-Κοστούμια: Ελένη Ιωάννου

Κινησιολογία: Ήβη Χατζηβασιλείου

Σχεδιασμός φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς

Βοηθός σκηνοθέτη: Βασίλης Παφίτης

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Φρόσω Σταύρου

Eιδικές κατασκευές-ζωγραφική εκτέλεση σκηνικού: Στέφανος Νεάρχου

Παίζουν: Άθως Αντωνίου, Φώτης Αποστολίδης, Θανάσης Δρακόπουλος,

Σταυριάνα Καδή, Γιάννης Καραούλης, Αντρέας Κουτσόφτας, Άρης Κυπριανού, Παναγιώτης Κυριάκου, Βασίλης Μιχαήλ, Έρικα Μπεγέτη, Ανδριανή Νεοκλέους,

Λοΐζος Παπαγεωργίου, Βασίλης Παφίτης, Λουκάς Προκοπίου, Αθηνά Σάββα

Παραστάσεις

Λευκωσία

Κεντρική Σκηνή, Αίθουσα Εύης Γαβριηλίδης

Από 15 Νοεμβρίου 2024 και κάθε Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή

και σε περιοδεία

Πληροφορίες

Ηλεκτρονικά στη σελίδα www.thoc.org.cy

Ταμείο του Θεάτρου ΘΟΚ, τηλ. 77772717 (Τρίτη-Σάββατο 10:00-13:30 & 16:00-18:00 και από 15/10/2024 Τρίτη-Κυριακή 10:00-13:30 & 16:00-18:00)

Τιμή Εισιτηρίου

€12 / €6

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΑΥΤΟΣ Ο ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2017 @ Stratoula Tramountani- Gkogka
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Με τον ισχύοντα νόμο 4210/2013 (ΦΕΚ Α 257/3.12.2013), με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η οδηγία 2011/77/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Σεπτεμβρίου 2011 και η οδηγία 2012/28/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2013 στο ελληνικό δίκαιο: Απαγορεύεται δίχως άδειά της δημιουργού και κατόχου αυτού του ιστότοπου η όποιαδήποτε χρήση υλικού ολοκλήρου ή μέρος γραπτού λόγου ή εικόνας, δίχως γραπτή άδεια της δημιουργού αυτού του ιστότοπου.