Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Κύπρος: Αόρατοι αστυνομικοί, αόρατοι παρανομούντες οδηγοί, αόρατη πολιτεία!!!



Γράφει ο Δημήτριος Γκόγκας

Να λοιπόν η νέα επινόηση της αστυνομίας. Η αστυνόμευση των δρόμων με αστυνομικούς εν στολή μέσα σε ιδιωτικά αυτοκίνητα. Θα κυκλοφορούν στους δρόμους και θα καλούνται να συλλαμβάνουν όλους όσους παρανομούν ενώ οδηγούν. Θα… πιάσει; Μάλλον θα είναι ακόμα μια “τρύπα στο νερό”, επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω την λαϊκή φράση, όπως τόσες και τόσες άλλες. Γιατί, βασίζεται μόνο στη δύναμη της καταστολής και όχι της πρόληψης. Όπως βασίζονται και συνθέτουν τις  ενέργειες της «αγαπητής και τίμιας» αστυνομικής υπηρεσίας του τόπου μας.

Όλοι είχαμε την εντύπωση ότι θα συντελεστεί μια αλλαγή στη φιλοσοφία αντιμετώπισης των τροχαίας αστυνόμευσης. Και είχαμε την εντύπωση ότι μαζί με την καταστολή θα ξεκινήσει πρωτίστως η πρόληψη. Διότι πρώτα πρέπει να έχουμε την πρόληψη και μετά να ακολουθεί η καταστολή. Απλά πράγματα όπως συμβαίνει σε κάποιες προηγμένες κοινωνίες. Εμείς όμως, οι σοφοί της νοτιοανατολικής Ευρώπης, μαζί με τα μέτρα κουβαλάμε και την ψώρα της διαρκούς είσπραξης από τους φορολογούμενους, χωρίς ανταπόδοση. Όταν λοιπόν ακούμε ότι “η αστυνομία θα ξεκινήσει μια ακόμα εκστρατεία” εκεί που πάει ο νους μας άμεσα, είναι ότι θα ξεκινήσει μια εκστρατεία κλήσεων. Αμέσως μετά θα βγουν στην επιφάνεια τα στατιστικά στοιχεία ότι κάποιοι οδηγούσαν χρησιμοποιώντας κινητό, κάποιοι με υπερβολική ταχύτητα κτλ και ότι κόπηκαν π.χ. τόσες κλήσεις.
Δεν θα γίνει καμιά νουθεσία, καμιά συμβουλή, δεν θα μοιραστεί κανένα φυλλάδιο, δεν θα υπάρξει καν η αίσθηση ότι η πολιτεία είναι δίπλα στον πολίτη αλλά απέναντι. Και, στο… τέλος της ημέρας, η αστυνομία θα πιστεύει ότι έπραξε το σωστό. Φυσικά δεν φταίει αυτή, αυτές τις εντολές παίρνει, αυτές εκτελεί!

Πρόσφατα, είχα υποβάλλει κάποιες προτάσεις στα Πολιτικά Κόμματα της Μεγαλονήσου σχετικά με την μείωση των τροχαίων παραβάσεων. Εκτός από τους Οικολόγους και την ΕΔΕΚ που είχαν την ευγενική καλοσύνη να απαντήσουν, όλα τα υπόλοιπα σώπασαν. Η Αστυνομική Διεύθυνση είπε ότι θα τα μελετήσει, αλλά μάλλον δεν θα συμβεί αυτό καθώς προχωρά η διαδικασία του νομοσχεδίου με τα εξοντωτικά πρόστιμα που εάν εφαρμοστούν θα αποτελέσουν διαρκή πονοκέφαλο σε ορισμένους πολίτες που ζούνε με τον φανταστικό μισθό των 800 ευρώ της χώρας μας.

Ας διαβάσουμε τι θα μπορούσε να εφαρμόσει  η  Κύπρος  σταδιακά για την πάταξη της τροχαίας παραβατικότητας.
α. Παρότρυνση της πολιτείας να οργανώσει καλύτερα το σύστημα της Δημόσιας Συγκοινωνίας με την αύξηση των δρομολογίων και την δημιουργία π.χ. σιδηροδρομικής γραμμής ή τραμ.
β. Η επισήμανση των κακών σημείων επί των οδών. Σωστή διαγράμμιση και ορθότερη τοποθέτηση πινακίδων και βοηθητικών ενδείξεων επί των οδών.
γ. Αύξηση του ορίου ταχύτητας στην εθνική οδό μέχρι και των 130 χιλιομέτρων ανά ώρα.
δ. Καλύτερη αντιμετώπιση του απλού πολίτη από τα όργανα της τροχαίας (όχι στο παιχνίδι του κυνηγητού από κρυφά σημεία στους δρόμους, ορθή συμπεριφορά και δικαίωμα στη νουθεσία όταν διαπιστώνεται ότι ο παραβάτης δεν έχει υποπέσει στο παρελθόν σε άλλο τροχαίο παράπτωμα)
ε. Επανεξέταση όλων των Δασκάλων οδήγησης.
στ. Κατάργηση του δικαιώματος οδήγησης για τους ανθρώπους ηλικίας άνω των 80 ετών. Δωρεάν μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ή με ειδικό πρόγραμμα βοήθειας στο σπίτι.
ζ. Έλεγχος του δικαιώματος οδήγησης στους ανθρώπους από 70-80 ετών κάθε δύο χρόνια, δωρεάν.
η. Εντατικοποίηση της εκμάθησης των νέων από την προσχολική ηλικία της τροχαίας κίνησης. Συχνή διδασκαλία με κατάλληλα εγχειρίδια. Η απόδοση αυτού του μέτρου θα φανεί σε δύο γενιές τουλάχιστον.
θ. Κατάργηση της μαθητικής άδειας οδήγησης. Τι θα πει μαθητική άδεια οδήγησης; Αύξηση πωλήσεως σε αυτοκίνητα και μοτόρες;
ι. Δίπλωμα με την ενηλικίωση (18 ετών)
ια. Υποχρεωτική τοποθέτηση «κόπτη» σε όλα τα αυτοκίνητα ανάλογα με το επιτρεπόμενο ανώτατο όριο ταχύτητας που θα καθορίσει η πολιτεία. Αφού έχουμε ανώτατο όριο ταχύτητας τα 110 χιλ ανά ώρα γιατί επιτρέπουμε την είσοδο στην Δημοκρατία αυτοκίνητα που τρέχουν περισσότερο;
Ιβ. Διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων μέσω κάποιων λογαριασμών κοινής ωφελείας που φτάνουν στο σπίτι ή αποστολή με e-mail.
Ιγ. Αναλογικότητα στην επιβολή των προστίμων. Δηλαδή άμεση σύνδεση της παράβασης με την οικονομική δυνατότητα του παραβάτη όπως πχ επιβολή 10% επί του μισθού μέχρι 1000 ευρώ, 20% πρόστιμο μέχρι του μισθού των 2000%, 30% για μισθούς πάνω από τα 2000%
Ιγ. Επιβολή των συνεχώς παραβατών με έτερα διοικητικά μέτρα όπως: απαγόρευση της ψήφου, της συμμετοχής σε διοικητικά όργανα τόσο στον ιδιωτικό ή στο δημόσιο βίο, απαγόρευση εξόδου από τη χώρα για ένα χρονικό διάστημα (ειδικά εάν η παράβαση στην οποία υπέπεσε είναι άκρως σοβαρή)

Αγαπητοί αναγνώστες, πολλά εκ των ανωτέρων πιθανόν να είναι λάθος, πιθανόν να είναι μέρος μια καλής πρότασης.  Όμως όλα τα μέτρα κρίνονται εκ του αποτελέσματος και μέχρι τώρα δεν είχαμε κανένα θετικό αποτέλεσμα. 
Καμιά Πολιτεία δεν πήγε μπροστά με αόρατους ανθρώπους!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΑΥΤΟΣ Ο ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΕΧΕΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ.
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2017 @ Stratoula Tramountani- Gkogka
ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Με τον ισχύοντα νόμο 4210/2013 (ΦΕΚ Α 257/3.12.2013), με τον οποίο ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία η οδηγία 2011/77/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Σεπτεμβρίου 2011 και η οδηγία 2012/28/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2013 στο ελληνικό δίκαιο: Απαγορεύεται δίχως άδειά της δημιουργού και κατόχου αυτού του ιστότοπου η όποιαδήποτε χρήση υλικού ολοκλήρου ή μέρος γραπτού λόγου ή εικόνας, δίχως γραπτή άδεια της δημιουργού αυτού του ιστότοπου.